LOCALITATI - 6-10 ani
Cine ajunge primul la destinație? Pictogramele din fiecare județ îi ajută pe copii să învețe. Veți descoperi ce se întâmplă în fiecare județ cu ajutorul lor.
CĂLĂTOR PRIN ROMÂNIA - LOCALITĂȚI
pentru 2-5 jucători (este nevoie de un zar, pioni / trenulețe / mașinuțe)
Harta României se intinde pe podea. Harta conține indicii despre fiecare județ (municipiul de reședință, regiunea din care face parte, județele vecine, alte indicii prin pictograme) care ajută în timpul cursei.
Pe locuri, fiți gata, START!
Fiecare jucător alege o localitate de pornire și destinația. Locația de start va cere o taxă de informație, pentru a lăsa jucătorul să înceapă (adică jucătorul trebuie să spună ceva despre acel județ). Distanțele dintre punctul de start și destinație trebuie sa fie la fel pentru toți jucătorii, și să se afle la cel puțin 5 localități distanță. Spre exemplu mai jos pe harta s-a ales ca început Caraș-Severin iar destinația este Braila.
Cum se joacă?
Pe hartă sunt trecute costurile biletelor de tren pentru fiecare distanță dintre localități. Pe rând, fiecare jucător dă cu zarul și poate înainta spre destinație dacă a dat cu zarul o cifră egală sau mai mare decât costul biletului. În fiecare localitate prin care trece jucătorul trebuie să viziteze județul sau orașul și să învețe ceva despre el, spunând acest lucru cu voce tare cand intră în județ.
Spre exemplu dacă ești în Caraș-Severin și vrei să ajungi în Brăila prin Hunedoara-Alba-Sibiu-Brasov-Vrancea-Galați, trebuie să dai cu zarul 5, ca să pornești. Dacă dai mai puțin de 5, ai trei alegeri:
a. poți rămâne pe loc să vizitezi în continuare județul Caraș-Severin, învățând mai multe despre acesta (anunți cu voce tare ce ai mai învățat tura următoare înainte sa dai cu zarul, astfel îți păstrezi cât ai dat cu zarul tura trecută), și mai dai o dată cu zarul, adunând la acest număr ce ai păstrat. Dacă suma lor este 5 sau mai mare te poți deplasa spre Hunedoara.
b. te poți deplasa spre Timișoara, dacă ai dat 4, rămânând să ajungi la destinație pe un alt traseu, tura următoare. Bineînțeles că la intrarea în județul Timiș trebuie să prezinți taxa de informație.
c. poți alege să stai pe loc, fără să vizitezi județul, fără să spui nimic despre el când dai cu zarul, dar astfel pierzi numărul dat cu zarul tura trecută, și va trebui sa dai iarăși 5 ca să poți porni.
Un jucător poate sări peste localități dacă dă cu zarul un număr suficient de mare pentru a plăti costul a două bilete. Localitățile sărite însă nu se vor aduna la punctajul final.
CINE CÂȘTIGĂ?
Jocul se termină atunci când unul dintre jucători ajunge la destinație, însă câștigătorul este cel care a vizitat cel mai mare număr de județe (județele peste care va sări nu se vor puncta). Jucătorul care a ajuns primul la destinație va avea 1 punct în plus.
Comentarii
Lasa un comentariu